• Nevráťte sa k zlým návykom, keď zanecháte fajčenie

    Skoncovanie s fajčením je skvelý úspech – len pozor, nechcete zameniť jeden zlozvyk za druhý...

    Zradné rýchle občerstvenie

    Veľa ľudí sa obáva, že hneď ako zanechajú fajčenie, priberú na váhe. Nikotín môže do určitej miery potláčať chuť k jedlu a niektorí ľudia, keď zanechajú fajčenie, zistia, že chcú jesť viac. A ak vám chýba pocit držania cigarety v ruke, je ľahké sa ocitnúť v situácii, ako siahnete po občerstvení, aby ste zahnali to známe nutkanie, a to najmä keď sa nudíte. Zásobiť sa zdravým ľahkým jedlom, ako je ovocie a orechy, je dobrý nápad. Lieky ako liečivé žuvačky NICORETTE®, pri ktorých sa klinicky preukázalo, že vám môžu pomôcť regulovať vašu váhu pri odvykaní od fajčenia, sú tiež skvelým riešením.Umožní sa vám tým plynulejšie znižovanie množstva nikotínu vo vašom organizme a získate niečo na žuvanie!

    Nákupné horúčky

    Môže sa vám zdať, že bez cigariet sa trochu nudíte a zistíte, že hľadáte niečo, čo vám poskytne rýchle vzrušenie. Vydajte sa na nákupy! Prechádzanie internetovými obchodmi v čase, keď ste si zvyčajne dali pauzu na fajčenie, alebo zastavenie sa v obchodoch, aby ste odstránili z mysle cigarety... Úspora peňazí je jednou z veľkých odmien zanechania fajčenia a vy si zaslúžite, aby ste si dopriali. Nelapte sa však do pasce bezhlavého míňania, len trochu „poškrabte svrbenie“. Nákupné horúčky môžu rýchlo stúpať. Čo tak prejsť sa po charitatívnych obchodoch v čase obeda? Alebo sa jednoducho potešte pohľadom na výklad a venujte čas plánovaniu, na čo by ste skutočne chceli minúť peniaze, ktoré budete mať navyše.

    Zostávanie doma

    Keď zanecháte fajčenie, môže byť ťažké byť obklopený inými fajčiarmi alebo sa ocitať v situáciách, v ktorých ste si zvyčajne dávali cigaretu. Záležitosti ako ísť do krčmy alebo na večierok sa môžu pociťovať skôr ako výzva než potešenie a vy by ste si zrazu mohli uvedomiť, že sa im snažíte úplne vyhýbať a túžite len zostať doma. Možno budete musieť na chvíľu zmeniť svoje sociálne návyky, aby ste zabránili pokušeniu, ale nezvykajte si príliš na život pustovníka. Čo tak pozvať svojich priateľov v susedstve na večeru, zorganizovať prechádzku alebo ísť do kina? Takto si stále udržiavate spoločenské styky a bavíte sa – len bez obvyklého pokušenia fajčiť.

    Ťažké sústredenie

    Ako sme už uviedli, existuje mnoho výhod, ktoré so sebou prináša skoncovanie s fajčením, ale váš mozog na to niekedy zabudne, a všetko, na čo je schopný myslieť, sú ... cigarety! V dôsledku toho môže byť ťažké sústrediť sa na čokoľvek, čo robíte - či už je to práca alebo zábava. Ak zistíte, že vaša myseľ v práci blúdi, dajte si pauzu. Rýchla chôdza alebo len prechádzka vonku vám pomôžu vyčistiť si hlavu. Ak ste vonku s priateľmi, vysvetlite im, že ste roztržitý. Lieky ako orálna aerodisperzia NICORETTE® Spray 1 mg/dávka, vám pomôžu začať odolávať túžbe po fajčení do 60 sekúnd a pomôžu vám zabudnúť na to, že chcete cigaretu.

    Trúfalé pitie

    Veľa ľudí fajčí, keď sú v strese alebo pociťujú úzkosť, takže keď prestanú fajčiť, môže byť pre nich ťažké sa upokojiť. V týchto prípadoch sa môžete ocitnúť v situácii, že siahnete po pive alebo pohári vína. Hoci nápoj tu a tam je v poriadku, nechcete predsa nahradiť cigarety alkoholom. Oveľa lepším riešením je si trochu zacvičiť – je to skvelý spôsob zmiernenia stresu a aj oveľa užitočnejšia činnosť pre vaše telo. A čo tak nejaká činnosť alebo plávanie? Ale aj prechádzka by bola prospešná.

    Nervózne prsty

    Je normálne, ak ste trochu podráždený, keď zanecháte fajčenie. To plus skutočnosť, že už nemáte cigaretu, ktorú môžete držať, môže znamenať, že vaše ruky znervóznejú. Namiesto toho, aby ste si obhrýzali nechty alebo vytáčali všetkých vo vašom okolí bubnovaním prstov, ponorte sa do dobrej knihy alebo časopisu, aby ste si zamestnali svoju myseľ.

    Prečo nezískať viac informácií o tom, čo je „správne“ a „nesprávne“ na vysporiadaní sa s túžbou po cigarete, aby vám to pomohlo dosiahnuť váš cieľ.