• Ako sa vysporiadať s túžbou po cigarete

    Prekonávanie chuti na cigaretu je jedna z najväčších bitiek, ktorým budete čeliť pri odvykaní od fajčenia. Ale niekoľko jednoduchých vecí, ktoré predstavujú to, čo je „správne“ a „nesprávne“, by mohlo pomôcť udržať túžbu na uzde...Správne...

    Žite aktívne

    Len trochu cvičenia by mohlo prejsť dlhú cestu k tomu, aby vám pomohlo poradiť si s chuťou na cigaretu. Plus robiť niečo aktívne by mohlo robiť zázraky pri úsilí pomôcť svojej mysli zbaviť sa abstinenčných príznakov pri odvykaní. Nenaznačujeme, aby ste zabehli 10 míľ zakaždým, keď sa ohlási chuť na cigaretu, ale aj prechádzka vonku by mohla pomôcť. A strávenie chvíľky pri nejakom pravidelnom cvičení vám načerpá tie veľmi dôležité hormóny šťastia – endorfíny do žíl, čo vám dodá ďalší impulz.

    Odklad

    Odkladanie je múdra taktika na vysporiadanie sa s túžbou dať si cigaretu. Ak si myslíte, že práve teraz potrebujete cigaretu, povedzte si, že musíte počkať 10 minút. V tom čase si nájdite nejakú činnosť, aby ste odviedli svoju myseľ od chuti na cigaretu - čítajte knihu, urobte si šálku čaju, vykonajte nejakú drobnú prácu – často zistíte, že keď prešlo tých 10 minút, prešla vás aj chuť na cigaretu.

    Napíšte si zoznam

    Túžba po nikotíne je do značnej miery fyzickou záležitosťou, ale definitívne prichádza do hry aj víťazstvo ducha nad hmotou. Ak chcete, aby vaša vôľa bola stále na vrchole, napíšte si zoznam všetkých skvelých dôvodov vášho odvykania od fajčenia, a všetky odmeny, ktorých získanie ste si stanovili – ako lepšie zdravie, viac peňazí, oblečenie bez tabakového zápachu, belší úsmev... Zakaždým, keď potrebujete malú pripomienku, prečo stojí za to zanechať fajčenie, vezmite si zoznam a prečítajte si ho. Plánujete, že si doprajete vysnívanú dovolenku či uspokojíte nákupnú horúčku s peniazmi, ktoré ste si po roku ušetrili? Nalepte si obrázok svojho sna na chladničku!

    Buďte pripravený

    Keď zatúžite po cigaretách, to, čo váš organizmus v skutočnosti chce, je nikotín. To je prípad, keď prídu vhod lieky NNL – poskytnú vám dávku nikotínu bez toho, aby ste sa uchýlili k fajčeniu cigarety. Byť takto pripravený by mohlo skutočne pomôcť, najmä ak máte pred sebou dlhý deň, počas ktorého sa môže objaviť pokušenie, napríklad ako je svadba alebo rušný deň v práci. Existuje celý rad produktov, ktoré máte k dispozícii, takže si vyberte tie, ktoré sú pre vás to pravé. Nosenie liečivých žuvačiek NICORETTE® so sebou znamená, že vždy budete mať poruke rýchly zdroj nikotínu. Alebo ak si ráno nalepíte náplasť NICORETTE® invisipatch , bude vám poskytovať pravidelnú dávku nikotínu celý deň.

    Nesprávne...

    Už len jednu

    Ak zaútočí skutočne silná túžba, je lákavé presvedčiť sám seba, že jedna cigaretka neuškodí. Podstatné je, že jedna cigareta často vedie k mnohým, a netrvalo by dlho a vy by ste mohli byť opäť na začiatku. Takže nabudúce, keď čertík na vašom ramene hovorí „no tak, len jednu“, pripomeňte si, ako dobre robíte a majte na mysli vyššie uvedené tipy!

    Vyhnite sa pokušeniu

    Ísť na pohárik alebo sa stretnúť so svojimi kamarátmi sa zdá byť ako dobré rozptýlenie, keď túžba fajčiť zaútočí. Ak si však zvyčajne spájate pohostinstvo so zapálením cigarety, nemusí to byť ten najlepší nápad! Premýšľajte o tom – mohlo by to byť príliš veľké pokušenie. A čo tak ísť niekam inam, na miesto, ktoré vám nepripomína fajčenie? Najlepšie je vyhýbať sa spúšťačom pokušenia dovtedy, kým túžba po cigarete nezoslabne.

    Byť ticho

    Chuť na cigaretu je normálnou súčasťou procesu odvykania a takmer každý ju do určitej miery zažije, takže nie potrebné sa kvôli tomu cítiť zle. Ak si myslíte, že je chuť zafajčiť si veľmi silná, povedzte to niekomu. Zavolajte priateľovi, povedzte to kolegovi alebo si nájdite online fórum na získanie podpory. Ako sa hovorí, problém, o ktorý sa podelíte, je len polovičný problém a len to, že budete o tejto prekliatej túžbe hovoriť, vám dodá ďalší impulz sily vôle, ktorý potrebujete.