• Najlepšie tipy na získanie motivácie

    Odvykanie od fajčenia je výzva, takže dbajte na to, aby ste udržiavali najdôležitejšie úrovne svojej motivácie čo najvyššie.

    Odvykajte s priateľom

    Skoncovanie s fajčením je nákazlivé! V rámci americkej štúdie* v roku 2008 sa zistilo, že u ľudí, ktorých priatelia zanechali fajčenie, bola o 36% vyššia pravdepodobnosť, že sami prestanú, zatiaľ čo u ľudí, ktorých spolupracovníci zanechali fajčenie, bola o 34 % nižšia pravdepodobnosť, že budú fajčiť tiež. Takže keď chcete uspieť vo svojej misii vzdať sa nadobro cigariet, schmatnite priateľa, ktorý si chce tiež odvyknúť od cigariet. Takýmto spôsobom si môžete udržiavať navzájom motiváciu a budete si vedomí, že v tom nie ste sami. Prečo si nenaplánovať nejakú spoločnú odmenu za to, že ste si odvykli tiež, ako slávnostný večer alebo deň strávený vonku, či nákupný výlet za peniaze, ktoré ste odložili vďaka tomu, že ste nekupovali cigarety.

    Vyjdite von

    Kedy v poslednom čase ste sa ocitli na vrchole kopca v horúci letný deň a nadýchli ste sa naozaj z plných pľúc čerstvého vzduchu? Výhody pobytu na čerstvom vzduchu sú nekonečné. Môže sa tým zvýšiť produkcia endorfínov – tých hormónov šťastia, ktoré prídu veľmi vhod, keď potrebujete zvýšiť motiváciu – rovnako ako podporu, aby ste boli aktívny. Navyše si v priebehu času začnete naozaj všímať, o koľko čerstvejšie vonia vzduch, ako sa zlepšuje vaša kondícia, a to vďaka odvykaniu od cigariet. Kapacita pľúc sa zlepší až o 10% za deväť mesiacov pri odvykaní – budete sa do týchto strmých kopcov hnať!

    Veďte si denník

    Pristupujte k tejto odvykacej misii, ako by to bol projekt, ako ku kúpe nového domu alebo plánovaniu svadby – ale dni radšej odpočítavajte ako pripočítavajte. Vezmite si kalendár a začiarknite každý deň, ktorý sa vám podarilo vydržať bez cigariet. Zaškrtnutia sa čoskoro spočítajú – milé potľapkanie po chrbte za vašu usilovnú snahu a niečo, na čo sa budete môcť pozrieť a pripomenúť si, ako ďaleko ste prišli, aj keď vaša vôľa zakolísala. Stanovte si ciele a odmeny tak, aby ste sa o niečo usilovali – keď sa vám podarilo vydržať celý mesiac bez fajčenia, naozaj si zaslúžite napríklad túto novú tašku alebo výlet do svojej obľúbenej reštaurácie, ktorý ste sami sľúbili.

    Začnite šetriť do prasiatka

    Pamätajte si, že priemerný fajčiar minie priemerne 3 eur denne na cigarety, čo predstavuje 90 eur mesačne. Úspora peňazí je obrovská motivácia pre mnoho ľudí, ktorí chcú prestať fajčiť – a ak si ju zabezpečíte, skutočne uvidíte peniaze, ktoré ste ušetrili, a to bez pochyby. Takže si zriaďte špeciálny účet alebo vytvorte si „pokladničku odvykania“ či prasiatko, aby ste do nich ukladali ušetrené peniaze. Potom pre tú zábavnú časť... rozhodujte o tom, ako ich minúť! Tieto nádherné topánky, na ktoré ste vrhali pohľady alebo najnovší smartfón? Mohli by byť vaše po mesiaci... Alebo si zahrať dlhú hru a šetriť celý rok, aby ste nešetrili na dovolenke.

    Naplánujte si „výročný“ večierok

    Odvykanie od fajčenia nie je ľahká úloha – ale keď ste tomu dali všetko a motivácia vám vydržala, dostanete sa tam. A ak toto nie je zámienka na oslavu, potom už nevieme, čo je! Prečo nesľúbiť svojej rodine a priateľom zábavné posedenie na oslavu vášho úspechu pri odvykaní? Bude to ešte ďalší pozitívny cieľ a dôvod, prečo zostať motivovaný, rovnako ako skvelý spôsob, ako zdieľať váš úspech s vašimi blízkymi. Vaše jednoročné výročie v úlohe nefajčiara by bolo preto ideálnym dátumom. Vylúpte tú „pokladničku odvykania“ a nešetrite na ozdobách a skvelom bufete – a potom už len pridať hlasitosť a bugy-vugy!

     

    *internetový zdroj: http://health.howstuffworks.com/wellness/smoking-cessation/quitting-smoking-contagious1.htm, (dátum overenia linky: 16.6.2014)